EURO-HAK
POWRÓT STRONA GŁÓWNA INFORMACJE REZERWACJA REZERWACJA KONTAKT

KILKA INFORMACJI O HAKACH HOLOWNICZYCH



UCIĄG SAMOCHODU A UCIĄG HAKA    więcej ...

   Producenci pojazdów ustalają ich maksymalny uciąg, jest on inny dla każdego modelu. Na haku holowniczym podaje się tzw. "wartość D", czyli uciąg haka wyrażony w kN (kiloniutonach). Po podstawieniu tej wartości oraz DMC (dopuszczalnej masy całkowitej) pojazdu do odpowiedniego wzoru przez pracownika stacji diagnostycznej uzyskamy wynik, którym będzie uciąg konkretnego modelu pojazdu.

HOMOLOGACJA EUROPEJSKA WE(EC)   więcej ...

   Haki holownicze po wyprodukowaniu muszą zostać przetestowane pod kątem wytrzymałości na czynniki zewnętrzne, a także uciągu i nacisku pionowego na kulę. Wszyscy producenci haków w krajach Unii Europejskiej mają obowiązek wykonywać te same testy, a po spełnieniu norm otrzymują certyfikat i dupuszczenia produktu do sprzedaży w całej Unii. Certyfikat oznacza się małą literką "e" oraz literą kraju, w którym został wyprodukowany hak, np.: e20 - Polska, e13 - Niemcy, e24 - Francja, e4 - Szwecja

PO MONTAŻU   więcej ...

   Po montażu haka w samochodzie należy udać się do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, gdzie diagnosta wystawi zaświadczenie o poprawności montażu i spełnieniu wymogów przez hak. Z zaświadczeniem otrzymanym w Stacji Kontroli Pojazdów, należy udać się do urzędu, w celu uzyskania wpisu w dowodzie rejestracyjnym.

7-PIN CZY13-PIN   więcej ...

   Wiązka 7-pin przenosi jedynie podstawowe światła (kierunkowskazy, pozycyjne, stop, przeciwmgielne). Dlatego, według przepisów unijnych, można ją zastosować do przyczep poniżej 750 kg Dop. Masy Całkowitej (DMC).
   Wiązka 13-pin - Cięższe przyczepy muszą mieć zamontowane własne światło cofania, a tę funkcję do przyczepy może przekazać tylko 13-o pinowa wiązka. Wiązka 13-o pinowa posiada też dodatkowe funkcje: możliwość przekazania stałego zasilania do przyczepy (np. dla urządzeń w przyczepie kempingowej) oraz przewód ładowania.

MODUŁ STERUJĄCY OŚWIETLENIEM   więcej ...

    Ze względu na poziom skomplikowania instalacji elektrycznej oraz obecność komputera sterującego oświetleniem w nowszych modelach samochodów, konieczny jest montaż modułu sterującego, który pozwoli na podłączenie zasilania do przyczepy. Jeśli chcesz sprawdzić, czy w twoim samochodzie konieczna jest instalacja modułu zapraszamy do naszego katalogu.

STRONY PRODUCENTÓW   więcej ...



EURO-HAK Krzysztof Flisiński, 80-855 Gdańsk, ul. Gazownicza 7b, www.euro-hak.pl, euro-hak@euro-hak.pl, tel.:(58)301 40 50